SuperShop Törzsvásárlói Program

A SuperShop Törzsvásárlói Program több tagvállalat (Plus, Kaiser's, OMV, K&H Bank, Skála, OBI, Magyar Könyvklub, Optirex, Vista, Fővárosi Nagycirkusz) részvételével muködő chipkártya alapú loyalty rendszer. A tagvállalatok széles körének köszönhetően a kártyabirtokos ugyanazon kártyán tud pontokat gyűjteni több típusú elfogadóhelyen, az élelmiszervásárlástól kezdve a tankoláson keresztül a banki szolgáltatások igénybevételéig.


  • A kártyát kártya-igénylőlap kitöltésével és az elfogadóhelyeken történő leadásával lehet igényelni. Azok a vásárlók, akik a feltételeknek (pl. 14 évet betöltötték, érvényes igénylőlapot nyújtottak be) megfelelnek chippel ellátott törzsvásárlói kártyát kapnak, amely tartalmazza legfontosabb adataikat valamint bonusz pontok gyűjtésére alkalmas elektronikus pénztárcát.

  • Igény szerint lehet választani banki funkcióval kombinált, úgynevezett co-branded kártyát. Így ugyanazon plasztik-lappal lehet fizetni és pontokat gyűjteni.

  • Vásárláskor az ügyfél kártyájára bonusz pontok kerülnek, amelyeket később be tud váltani. A beváltás árengedmény formájában történik, azaz a levont pontok arányában engedményt kap a fizetendő összegből. 

  • A pontkibocsátás a vásárolt értékkel arányosan történik, pl. 100 Ft után 1 pont jár. Ezenfelül extra pontokat is kaphat a kártya birtokosa bizonyos termékek megvétele esetén. Személyre szóló paraméterek alapján is növelheti pontjai számát, így születés és névnap alkalmával az alappontja megduplázódik.
    A pontok felírása és levonása POS terminálokon történik. A vásárlási tranzakciók adatait a POS terminálok memóriája tárolja. 

  • A POS terminálok naponta kapcsolatba lépnek a kártyarendszer elszámoló központjával: vásárlási adatok feltöltése, valamint feketelista, és paraméterek letöltése céljából. 

  • A központi elszámoló rendszer végzi a tranzakciók begyűjtését, ellenőrzését és feldolgozását (klíring). Az elszámoló központ rendszeres adatszolgáltatást biztosít a kártyarendszer üzemeltetését végző személyeknek, szervezeteknek: részletes és összetett lekérdezések, forgalmi jelentések, kimutatások készítése és továbbítása elektronikus és/vagy nyomtatott formában. 

  • A központi rendszer része egy web alapú szolgáltatás, amelyen keresztül számos forgalmi jelentés, lista, kimutatás érhető el valamint hozzáférést biztosít az OLAP alapú marketing-kimutatásokhoz is. 

  • A központi rendszerhez kapcsolódó ügyfélszolgálati modul a Call-center munkatársainak alapeszköze: pontos információkat tudnak szolgáltatni a kártyabirtokosoknak kártyájukról, tranzakciójukról, nyilvántartja a bejelentéseket valamint ezen keresztül tilthatóak le az elveszett, ellopott kártyák.

A CompuWorx ZRt a 2000 tavaszán bevezetett rendszerhez a következő eszközöket és alkalmazásokat szállította illetve szolgáltatásokat biztosítja:

Törzsvásárlói kártya: Gemplus mikroprocesszoros chipkártya (MPCOS-EMV) programozása, szállítása, elektronikus és vizuális megszemélyesítése. A megszemélyesítéshez kapcsolódóan opcionális szolgáltatások: adatrögzítés, borítékolás, postázás.

SAM modul: fenti kártyához kifejlesztett biztonsági modul, amely hasonlóan a GSM SIM kártyához kis foglaltban a terminálba helyezhető. A modulokat speciális szoftverrel és biztonsági elemekkel szállítja a CompuWorx.

Kártyakezelő terminálok: chipkártya fogadására alkalmas, PIN PAD-del ellátott NURIT típusú POS terminálok szállítása, telepítése. A bank és chipkártyakezelő alkalmazást is Társaságunk fejlesztette valamint biztosítja a folyamatos ügyfélszolgálatot és szerviz szolgáltatást.

Tranzakció elszámoló- és klíringszolgáltatás: a CompuWorx saját telephelyén üzemeltetett chipkártya tranzakció-begyujtő és elszámolási rendszere biztosítja a vásárlási és pontbeváltási adatok fogadását, elszámolását, lekérdezések készítését; tiltólista és paraméterek frissítését a terminálokban, igény esetén a kártyakibocsátó és a vásárlók részére adat-elérést Interneten keresztül. A komplett megoldást a CompuWorx fejlesztette ki ideértve a web alapú szolgáltatásokat és az ügyfélszolgálati modult is.